جملات فلسفی ، جملات ناب

جملات زیبا ، سخنان ارد کبیر ، جملات باحال ، جملات قصار ، جملات فلسفی ، جملات ناب ، جملات بزرگان ، جملات وایبری .جملات تکان دهنده

جملات فلسفی ، جملات ناب

جملات زیبا ، سخنان ارد کبیر ، جملات باحال ، جملات قصار ، جملات فلسفی ، جملات ناب ، جملات بزرگان ، جملات وایبری .جملات تکان دهنده

به مناسبت فصل انگور

انگور 

هسته انگور، مخصوصا هسته انگور یاقوتی یا تیره رنگ که حاوی مقدار قابل توجهی فیتواستروژن Phytoestrogen    است از بروز Artherosclerosis در خانمها جلوگیری می کند. پژوهشگران کشور روسیه در این مورد بررسیهای جالبی به عمل آورده اند و سازمانهای بی شماری برای این منظور همکاری دارند.

خانمها در سنین باروری (تا حدود 45 سالگی) نسبت به مردان کمتر به بیماری آرترواسکلروز دچار می شوند، ولی پس از یائسگی میزان این بیماری در آنها افزایش می یابد و درصد بالایی از آنها به علت بیماریهای قلب و عروق جانشان را از دست می دهند. این امر به علت تغییرات هورمونی بدن آنها، مخصوصا ترشح ناچیز هورمون استروژن است که به علت از کار افتادن فعالیتهای تخمدان ها ظاهر می شود و هورمون تراپی نه تنها پاسخگوی این عارضه نخواهد بود، بلکه موجب دردسرهای دیگری مانند انسداد عروق و سرطان خواهدشد. به همین جهت پژوهشگران به فیتواستروژن، نوعی هورمون طبیعی روی آورده اند و بهترین نوع آن نیز در هسته انگور موجود است. فیتواستروژن در بسیاری از غذاهای گیاهی مانند غلات و حبوبات و سبزی و میوه و گیاهان دارویی وجود دارد.

فیتواستروژن موجود در هسته انگور از دسته فلاوونوئیدها (Flavonoid) است که از ذکر نام آنها در اینجا خودداری می شود. این آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که خاصیت  Antiphlogisticهم دارند به آسانی قادرند گرفتگی‌های عروق را باز کرده و از قلب و گردش خون به خوبی مواظبت نمایند.

ترکیبات موجود در هسته انگور قادرند کلسترول بد خون را به سرعت کاهش داده و به همین منظور در بهزیستی قلب و عروق نقشی مهم دارند. هسته انگور فوائد بیشمار دیگری دارد که یکی از آنها پیشگیری بعضی از سرطانها است. اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انگور در بسیاری از بررسیهای علمی نقش موثر و مفید خود را ثابت کرده و بررسیهای علمی در آینده بیشتر و بهتر به فوائد آن پی خواهد برد. به همین منظور توصیه می شود که انگورهای با هسته خریداری و مصرف شود و هرگز هسته انگور دور ریخته نشود چون حاوی مواد حیاتی و تضمین کننده سلامتی و بهزیستی است.

 

http://gzs.blogfa.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد