جملات فلسفی ، جملات ناب

جملات زیبا ، سخنان ارد کبیر ، جملات باحال ، جملات قصار ، جملات فلسفی ، جملات ناب ، جملات بزرگان ، جملات وایبری .جملات تکان دهنده

جملات فلسفی ، جملات ناب

جملات زیبا ، سخنان ارد کبیر ، جملات باحال ، جملات قصار ، جملات فلسفی ، جملات ناب ، جملات بزرگان ، جملات وایبری .جملات تکان دهنده

آدمیت را چهار وجه است

 

آدمیت را چهار وجه است: یکی درست اندیشیدن؛ دیگر برخورداری از استقلال اراده؛ سوم داشتن توانایی تشخیص خوب از بد؛ چهارم قبول واقعیت مرگ و مختومه شدن حیات.

درست اندیشیدن معادل است با منطقی فکر کردن. استقلال اراده یعنی اخذ تصمیم ناشی از تعقل خویش و نه منتج از تلقینات آشکار و پنهان محیط. تشخیص خوب از بد مستلزم شناخت طیف وسیع خوب و بد در عالم هستی است و نه در منطقه ای خاص. قبول مرگ، که و جه تمایز بارز انسان با حیوان است، بشر را  در دو جهت متنافر سوق داده است:  یکی اکثریتی قریب باتفاق که دوست دارند انسان عمر جاوید داشته باشد و این جاودانی بانها امید می بخشد و دستهء قلیلی که انسان را همطراز دیگر موجودات عالم هستی می دانند. یاددآوری: این  چهار وجه باید متفقآ عمل کنند و هیچ کس مادر زادی واجد این شرایط نبوده است، بلکه متکی بو ده است بر تحصیل در علوم غیر فنی مانند فلسفه و علوم اجتماعی و روانشناسی و تاریخ و ادبیات و امثالهم و کسب تجربه ای مفید درسایه این علوم مکتسبه

 

 


اشکهای دیگران را مبدل به نگاههای پر از شادی نمودن بهترین خوشبختی هاست . بودا


بدی را با عدالت پاسخ دهید، مهربانی را با مهربانی. کنفوسیوس


در پشت هیچ در بسته ای ننشینید  تا روزی باز شود . راه کار دیگری جستجو کنید  و اگر نیافتید همان در را بشکنید . اُرد بزرگ
اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن . اُرد بزرگ

 

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی. مهاتما گاندی

 

از ابرانسان است که انسان های برتر دلگرمی و شجاعت می گیرند  . فردریش نیچه


رنجدیده ! اگر بکوشی تا چیزی از مال خویش را به مردم بذل کنی بی تردید رستگاری . جبران خلیل جبران


برای کوبیدن یک حقیقت ، خوب به آن حمله مکن ، بد از آن دفاع کن . علی شریعتی

 

اولین درسی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند، صداقت است. شوپنهاور

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مدیروبلاگ1300مقاله وتحقیق رایگان پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:30 ق.ظ http://www.beheshtnet.blogfa.com

سلام
اگه وقت کردید به وب من هم یه سری بزنید
من بیش از1300مقاله وتحقیق رایگان راجمع آوری کردم
وبلاگ من الان پیج رنک2 داره
ومی خواهم باوبلاگ شماتبادل لینک کنم
لطفااگرتمایل داریدمن راباعنوان "1300مقاله وتحقیق رایگان"وبه آدرس:http://www.beheshtnet.blogfa.com
لینک کنیدوسپس ازطریق نظرات خبردهیدتامی خواهیدباچه نام وآدرسی لینک شوید
من درهمان روزلینکتون می کنم
من بعدازاینک شمارولینک کردم بهتون اطلاع می دم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد